Försenad faktura, inga påminnelseavgifter kommer att tas ut

11 mars 2021

Status: Pågående

Tyvärr har vi stött på problem med Sölvesborg Energis byte till ett nytt faktureringssystem, som gör att våra fakturor är försenade. I vissa fall har du som kund fått en faktura med ett förfallodatum som redan har passerat – om det skulle vara så för dig kommer vi självklart inte att ta ut någon påminnelseavgift.

Du behöver inte kontakta oss för att få ditt förfallodatum framflyttat, eller göra oss uppmärksamma på att sista dagen att betala redan har passerat. Du kan bara betala fakturan när du får den.

Kontakt

Vi har förstärkt kundservice med extra personal för att kunna besvara era frågor med anledning av detta, men trots det kan det ta lite tid att komma fram till oss på telefon just nu.

Därför ber vi er att i första hand försöka hitta svaret på det ni undrar på här på vår webbplats, i andra hand mejla oss på e-post info@solvesborgenergi.se och i tredje hand ringa kundservice på telefonnummer 0456-81 68 80 om ni har frågor.

Tack för er förståelse!

Senast uppdaterad: