SMS-tjänst för driftinformation

Sölvesborg Energis leveranser av el, fjärrvärme och vatten har hög driftsäkerhet. Men någon enstaka gång händer det att det blir uppehåll i leveransen, antingen för att vi behöver göra underhåll eller för att något går på tok.

Eftersom våra produkter påverkar din vardag i stor grad, är det viktigt för oss att du så snabbt som möjligt får information om eventuella driftstörningar. Därför har vi investerat i ett SMS-system som vi i vissa fall kommer att använda för att få ut information till våra kunder.

Varje situation och driftstörning är unik. Vid allvarliga störningar, och i andra fall då information är av stor vikt och vi har möjlighet, så kommer alltså ett sms att skickas ut till berörda.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress där Sölvesborg Energi levererar fjärrvärme, elnät eller renhållning (via VMAB) - och har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress - så kommer du alltså automatiskt att få våra SMS-utskick.

SMS-utskicken kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Du som vill ha aviseringar till ytterligare/annan telefon

Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller som äger fritidshus i kommunen, kan ta del av tjänsten. Detta gör du genom att anmäla dig i modulen nedan.

SMS-tjänsten är också bra för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos t.ex. äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Avanmälan

Om du vill avanmäla en eller flera av dina eller familjens mobilabonnemang från SMS-tjänsten så gör du också det i modulen nedan.

Senast uppdaterad: 15 oktober 2020

Kundservice