Felanmälan
Här hittar du hur du gör felanmälan till Sölvesborg Energi.
Är det akut?
Vi har ett journummer vid allvarliga fel som du endast ska använda i nödfall och även då endast om kundservice inte har öppet, här hittar du vårt akutnummer.
Gator, gång- och cykelvägar
Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av gator och gång- och cykelvägar i första hand via e-tjänsten för felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Gatubelysning
Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av gatubelysning i första hand via e-tjänsten för felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Gatusopning
Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av gatusopning i första hand via e-tjänsten för felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Snöröjning, vinterväghållning, halkbekämpning
Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av snöröjning, vinterväghållning och halkbekämpning i första hand via e-tjänsten för felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Vatten och avlopp
Felanmälan av vatten och avlopp görs i första hand via e-tjänsten för felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Du behöver inte felanmäla att du inte har vatten i kranen om du har strömavbrott. Se istället under rubriken strömavbrott längre ner på den här sidan hur du felanmäler ett strömavbrott.
Bredband, TV och telefoni via fiber
Kontrollera först om det är ett känt driftavbrott. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om inte, kontakta din tjänsteleverantör Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. som i sin tur kontaktar kommunikationsoperatören Zitius och nätägaren Sölvesborg Energi vid behov.
Du behöver inte felanmäla att din fiberanslutning inte fungerar när du har strömavbrott. Se istället under rubriken strömavbrott längre ner på den här sidan hur du felanmäler ett strömavbrott.
Strömavbrott
Kontrollera först att strömavbrottet beror på ett avbrott i elnätet.
Om så är fallet, kontrollera att Sölvesborg Energi är din nätägare.
Om Sölvesborg Energi är din nätägare, gör du din felanmälan till kundservice under kontorstid, och till vårt journummer utanför kontorstid.
Observera att det är inte säkert att Sölvesborg Energi är nätägare där du bor, även om du tecknat elhandelsavtal med oss. Som elkund har du två olika elavtal. Du ska alltid felanmäla strömavbrott till nätägaren, som du har elnätsavtal med.
Senast uppdaterad: