Felanmälan

Händer som håller en smart telefon med felanmälningstjänsten uppe på skärmen.

E-tjänsteplattformen går att använda från dator, surfplatta och smarttelefon med internetuppkoppling. Foto: Sölvesborgs kommun/Pixabay.

Här hittar du hur du gör felanmälan till Sölvesborg Energi.

Gator, gång- och cykelvägar

Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av gator och gång- och cykelvägar i första hand via e-tjänsten för felanmälan.

Gatubelysning

Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av gatubelysning i första hand via e-tjänsten för felanmälan.

Gatusopning

Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av gatusopning i första hand via e-tjänsten för felanmälan.

Snöröjning, vinterväghållning, halkbekämpning

Kontrollera först att det en kommunal väg. Om det är det, görs felanmälan av snöröjning, vinterväghållning och halkbekämpning i första hand via e-tjänsten för felanmälan.

Vatten och avlopp

Felanmälan av vatten och avlopp görs i första hand via e-tjänsten för felanmälan.

Du behöver inte felanmäla att du inte har vatten i kranen om du har strömavbrott. Se istället under rubriken strömavbrott längre ner på den här sidan hur du felanmäler ett strömavbrott.

Bredband, TV och telefoni via fiber

Kontrollera först om det är ett känt driftavbrott.

Om inte, kontakta din tjänsteleverantör som i sin tur kontaktar kommunikationsoperatören Zitius och nätägaren Sölvesborg Energi vid behov.

Du behöver inte felanmäla att din fiberanslutning inte fungerar när du har strömavbrott. Se istället under rubriken strömavbrott längre ner på den här sidan hur du felanmäler ett strömavbrott.

Strömavbrott

Kontrollera först att strömavbrottet beror på ett avbrott i elnätet.

Om så är fallet, kontrollera att Sölvesborg Energi är din nätägare.

Om Sölvesborg Energi är din nätägare, gör du din felanmälan till kundservice under kontorstid, och till vårt journummer utanför kontorstid.

Observera att det är inte säkert att Sölvesborg Energi är nätägare där du bor, även om du tecknat elhandelsavtal med oss. Som elkund har du två olika elavtal. Du ska alltid felanmäla strömavbrott till nätägaren, som du har elnätsavtal med.

Relaterade kontakter

Senast uppdaterad:

Kundservice